Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op cuba.startpagina.nl

Koffer of reistas?

Theo Nieuwenhuijsen
20 Okt, 2008 11:19

Vanwege mijn manier van reizen, namelijk met een huurauto, wil ik zo flexibel mogelijk zijn. Harde koffers zijn moeilijker in de kofferbak van een auto te krijgen dan meer fexibele reistassen. Deze laatsten kunnen echter makkelijker worden opengesneden. Omdat je hoort van pakketjes die verdwijnen, vraag ik me af of het meenemen van tassen ipv harde koffers een groot risico is, gelet op de bagageafhandeling op het vliegveld. We komen aan en vertekken vanaf Havana.

Cuba-Junky
20 Okt, 2008 13:34

Als je twijfelt dan laat je die tassen toch gewoon in plastic sealen op Schiphol?

Gr

CJ

www.cuba-junky.com

Theo Nieuwenhuijsen
20 Okt, 2008 14:35

Dank voor je snelle antwoord, maar ik bedoel of je tassen niet worden opengesneden en je dus van alles mist ipv dat ze er iets instoppen. :-)

R
20 Okt, 2008 16:19

Dan neem je een middelmaat harde trolly mee (of 2), past in elke auto is iets veiliger tegen slopers en bovendien ook gewoon handig.

Tonia
20 Okt, 2008 19:07

Ik neem altijd flexible reistassen mee en ik heb nog nooit gemerkt, dat ze geopend, open gesneden of zo iets waren.

Ik vind het heerlijk om mee te nemen, want ze wegen ook niet zo veel, dus je kunt nog iets extra's meenemen.

Wat mij betreft, geen enkel probleem

Theo Nieuwenhuijsen
21 Okt, 2008 08:55

Je hebt gelijk. Ik loop te zeuren. Naar Afrika neem ik ook altijd gewoon reistassen mee. Gebeurt niets mee. Thnx.

Petra
26 Okt, 2008 18:43

Met koffers gaat het ook prima, je moet alleen dan wel een wat grotere auto huren als je ze in de kofferbak kwijt wil (uit het zicht dus…).

Een aanrader is de peugot 307 station uitvoering. Ook op de niet al te beste wegen is deze nog zeer comfortabel. Een goede plek om deze te huren is via Gaviota Cars (Viacars). De afhaal/afhandel lokatie zit in het 5*hotel Saratoga tegenover het Capitolio.

Het is alleen slimmer om in een goedkoop hotel (vb Hostal Valencia) te boeken omdat ze daar veel goedkoper zijn.

Deze organisatie werkt met zeer jonge auto's en heeft in veel steden een vestiging. Let wel op dat je de antenne er altijd afhaald!

Nogal lastig om een nieuwe te ritselen. Lukt uiteindelijk wel, als je maar geduld hebt en een beetje kan ritselen.

janette
27 Okt, 2008 06:39

——————————————————————————–

cuba.startpagina.nl / prikbord

——————————————————————————–

Bericht plaatsen | Naar beginpagina | Toon reacties | Zoeken | Huisregels | FAQ | Log in Vorige reactie | Volgende reactie

Petra, jij schrijft dat het slimmer is om in een goedkoop hotel te boeken je auto dat je dan voordeliger uit bent?

Wat voor auto heb je geboekt in welke periode en voor welke prijs als ik vragen mag? En natuurlijk voor hoelang dat is ook belangrijk want des te langer je hem boekt des te goedkoper. ALs je bijvoorbeeld tegelijk voor 1 maand boekt ben je goedkoper uit dan voor 1 week

Weet wel dat ik vorig jaar juni/juli goedkoper uit was om in een 5 sterren hotel te boeken de auto dan in 4 sterren, dus het gaat niet altijd op denk ik.

Je moet natuurlijk wel een beetje surfen ook op internet omdat je soms als je zelfs hier al van te voren boekt ook goedkoper uit kan zijn. Houdt er wel rekening mee dat in decmber tot ongeveer maart is het geloof ik, duurder is i.v.m hoogseizoen.

Wat je schrijft je antenne eraf halen dat is een ding wat zeker is.

Cuba-Junky
27 Okt, 2008 06:50

>> Het is alleen slimmer om in een goedkoop hotel (vb Hostal Valencia) te boeken omdat ze daar veel goedkoper zijn.

Petra,

Dit is niet waar.

Cubacar, Transtur, Via Rentacar, Havanautos, Micar, REX … welk verhuurbedrijdan ook hebben vastgestelde prijzen in Cuba.

Je zal waarschijnlijk tegen een last minute aanbieding zijn gelopen.

>> Deze organisatie werkt met zeer jonge auto's en heeft in veel steden een vestiging.

** Bedoel je dat Via Rentacar met jonge autos werkt?

Ook niet per defenitie waar, hun Suzuki Vitara's vallen bijna uit elkaar en wij zijn gestopt met Via omdat we zo vreselijk veel klachten kregen over oude barrels.

Petra
02 Nov, 2008 16:32

Wij hebben voor 19 dagen auto huur 969 CUC betaald voor een peugot 307 station wagen, Dat was 51 CUC per dag terwijl we bij het Saratoga hotel 57 CUC per dag kwijt zouden zijn geweest. Hier bovenop kwam dan nog de verzekering die overal hetzelfde was (190 CUC voor 19 dagen). De auto die we meekregen had nog geen 1000 km op de teller!

We konden ook onze koffers op de laatse dag tegen een vergoeding van 2 CUC een aantal uren in bewaring geven bij het Saratoga hotel zodat we nog een paar uur de stad in konden.

Volgens het Saratoga hotel konden we een taxi naar het vliegveld krijgen voor 30 CUC. We hebben een aantal gewone taxi's op straat aangehouden, dat zou bij hun maar 15 CUC zijn geweest. We hebben uiteindelijk een Oldsmobiel Cabrio voor het Capitolio gevraagd. Hij kwam ons op de afgesproken tijd ophalen voor het Saratoga hotel en bracht ons voor 25 CUC naar het vliegveld. Een super afsluiting van een geweldige tijd op Cuba